2015年10月22日 星期四

Friction cone variator 2 CVT cvt mechanism 變速箱 機械結構 原理

Friction cone variator 2 CVT  cvt mechanism 變速箱 機械結構 原理






https://en.wikipedia.org/wiki/Continuously_variable_transmission

Бесступенчатая трансмиссия

google Бесступенчатая трансмиссия

[править | править вики-текст]
Материал из Википедии — свободной энциклопедии
Бесступенчатая трансмиссия (англ. Continuously Variable Transmission, CVT) — вид трансмиссии (передаточного устройства между двигателем и движителем (колёсами, гребным винтом и т. п.)), которая способна плавно изменять коэффициент передачи (отношение скоростей вращения и вращающих моментов двигателя и движителя) во всём рабочем диапазоне скоростей и тяговых усилий.

無段変速機

無段変速機(むだんへんそくき)、または連続可変トランスミッション(れんぞくかへんトランスミッション、Continuously Variable TransmissionCVT)とは、歯車以外の機構を用い変速比を連続的に変化させる動力伝達機構(トランスミッション)である。多くはオートバイ自動車用を指すが、それらに限らず工作機械の軸回転速度を変える機構や発電機の出力を変える機構[1]などにも広く使われている。
この項では自動車用摩擦式無段変速機を中心に述べ、摩擦によらない無段変速機についても触れる。

Continuously variable transmission



continuously variable transmission (CVT) (also known as a single-speed transmissionstepless transmissionvariable pulley transmission, or, in case of motorcycles, a twist-and-go) is an automatic transmission that can change seamlessly through an indefinite number of effective gear ratios between maximum and minimum values. This contrasts with other mechanical transmissions that offer a fixed number of gear ratios. The flexibility of a CVT allows the input shaft to maintain a constant angular velocity.
A belt-driven design offers approximately 88% efficiency,[1] which, while lower than that of a manual transmission, can be offset by lower production cost and by enabling the engine to run at its most efficient revolutions per minute (RPM) for a range of vehicle speeds. Thus a small car can strike a balance between fuel efficiency and cost of manufacture.
When power is more important than economy, the ratio of the CVT can be changed to allow the engine to turn at the RPM at which it produces greatest power. This is typically higher than the RPM that achieves peak efficiency. Finally, a CVT does not strictly require the presence of a clutch. Nevertheless, in some vehicles (e.g. motorcycles), a centrifugal clutch is added[2] to facilitate a "neutral" stance, which is useful when idling or manually reversing into a parking space.

沒有留言: